Wednesday, March 16, 2011

Tahniah & Syabas pimpinan baru PMFPI sesi 2010/2011

Salamullahi'alaikum wbt..

Selawat dan salam buat Junjungan Besar Kekasih Allah, semoga syafaat Baginda menjadi peneman kita semua di Sana nanti, ameen Ya Rabb..

Sehari sudah waktu berlalu aku melepaskan amanah sebagai pimpinan PMFPI. Bukan mudah menerajui pimpinan fakulti yang perlu sangat-sangat dijaga kredibilitinya, baik dari segi akhlak, akademik, percakapan, pamakaian, profesionalisme, pengurusan dan segala macam. Al maklum, fakulti yang pertama ditubuhkan di Varsiti tercinta ini senantiasa menjadi buah mulut mana-mana individu dewasa ini. "Perangai macam bukan budak FPI", "Ya Allah, ingatkan fakulti mana tadi, tak senonoh", dan bermacam lagi tohmahan yang dilempar kepada fakulti ini. Maka, secara tidak langsung, penangan tersebut sangat panas di telinga kami.

Bukan kami tidak usahakan, akan tetapi, selagi seseorang masih bergelar manusia, dia tidak akan terlepas daripada ikatan nafsu, ditambah lagi dengan hasutan makhluk durjana, pasti tewas mereka yang tidak kental rohani dan jasadnya. Walau sejuta usaha sekalipun dilakukan, sekiranya mereka tidak memohon hidayah dari Allah, cahaya percikan hidayah agak sukar mendekatinya. Kesimpulannya,amanah amatlah berat bagi mereka yang memegang pimpinan Fakulti Pengajian Islam, kerana akan berhadapan dengan masalah sosial oleh mereka yang sepatutnya membanteras gejala tersebut.

Tersimpang sudah.. Niat dihati, post pertama ini aku khususkan buat Pimpinan PMFPI sesi baru 2010/2011. Jutaan tahniah dan syabas buat kalian kerana telah dipilih oleh Allah dan melalui wasilah syura peringkat pimpinan lepas. Ingatlah, kalian adalah pilihan Allah!! Abaikan kata-kata murahan, "Dia naik sebab dah takde orang", "Dia dapat pegang post tu sebab dia rapat dengan Si D", dan macam-macam lagi spekulasi negatif. Abaikan! Abaikan! Abaikan! Itu semua amanah dari Allah, jadi peganglah ianya seerat mungkin, selagi nyawa dikandung badan. Moga niat pimpinan baru ingin membawa Islam tetap utuh kerana Allah.

4 comments:

Ahmad Tajuddin said...

terbaiklah dari seorang maisya!

Maisya Ismaon said...

baru berjinak2..inshaAllah

Kauthar Hassan Mohamed said...

mabrook.. banyaknye blog ko?

Maisya Ismaon said...

saje, wat koleksi dr. ;)

Post a Comment