Wednesday, September 7, 2011

Aidilfitri dan Selamat Datang adik-adik baru







Setinggi rasa syukur kupanjatkan ke hadrat Ilahi, Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w. Perjalanan Hari Kemenangan yang penuh dengan 1001 kemanisan. Bersyukur kerana masih tergolong untuk meraikan Hari Kemenangan bagi umat Islam setelah sebulan menjalani sekolah Ramadhan.



Kemanisan memohon maaf atas khilaf yang lalu, dari ahli keluarga, sanak saudara, sahabat handai. Al Maklum, makhluk kecil yang tidak henti-henti melakukan kesalahan. Kunjungan tetamu yang mampu memberi kemeriahan, bantuan bonda menyediakan hidangan, konvoi raya bersama sahabat selamanya, dan berkepul-kepul angpau yang disambut baik oleh tangan kanan, indahnya di Hari Lebaran.






Juga kehilangan fon sewaktu bersama sahabat mengunjungi rumah-rumah terpilih turut menambahkan seri Aidilfitri, mengajakku kembali muhasabah, bersyukur atas kurniaanNya kerana segala di dunia hanya barang pinjaman. Lantas ku redha.....





SELAMAT DATANG MAHASISWA UKM, SESI 2011/2012




Terasa sangat singkat saat meraikan Aidilfitri, ketibaan adik-adik baru yang mendaftar di Perbukitan Ilmu UKM disambut ceria. Tahniah kerana berjaya menggilap potensi diri sehingga melayakkan diri melangkah ke alam ilmu yang lebih mencabar. Tidak ketinggalan juga buat adik-adik SMKA Sultan Muhammad, Melaka yang mendapat tempat di UKM, Selamat Datang!



Sedikit kecewa, Majlis Perwakilan Pelajar yang telah diletakkan kepercayaan oleh mahasiswa tidak diberi ruang untuk bersama-sama menyambut ketibaan adik-adik baru, malah ditengking, dimarahi, tidak ubah seperti peminta sedekah di jalanan. Adakah pentadbiran bersikap double standard dan diskriminasi terhadap Persatuan Mahasiswa Universiti yang diterajui oleh Gabungan Mahasiswa UKM? Di mana keprofesionalan pentadbiran dalam pengurusan? Masih menganggap kami seperti pembangkang, sedangkan kerajaan PMUKM sudah menjadi milik kami. Itu kepercayaan mahasiswa.




Semoga kain putih itu tidak dikotori oleh tangan-tangan yang jelas kekotorannya. Kami ingin BERSIH...


0 comments:

Post a Comment